معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: شب گذشته و در شب چهارشنبه سوری تعدادی از افراد که مرتکب اقدامات خلاف و مجرمانه شدند بازداشت گشتند که در ارتباط با این اعمال برایشان شناسنامه‌ صادر خواهد شد تا در سالهای آینده رصد و پایش شوند.

دستگیرشدگان چهارشنبه سوری در مشهد تحت نظر قرار خواهند داشت

به گزارش قدس آنلاین، سید هادی شریعت‌یار افزود: این افراد در طول سال نیز موظف به حضور در کارگاهها و دوره‌های آموزشی توجیهی هستند و از ظرفیت آنها در اقدامات پیشگیرانه استفاده خواهد شد.
وی اضافه کرد: تعداد دقیق افراد دستگیر شده را نمی توان هم اکنون ذکر کرد زیرا برخی از دستگیرشدگان، جرایم دیگری را هم مرتکب شده و فقط به خاطر تخلفات مرتبط با چهارشنبه سوری بازداشت نشده‌اند و تعیین دقیق افرادی که فقط به خاطر مسایل مربوط به چهارشنبه سوری بازداشت شده اند زمان می برد.

او تاکید کرد: برای تعدادی از دستگیرشدگان نیز که اقدامات مجرمانه زیادی مرتکب شده اند پرونده قضایی تشکیل می‌شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: در مجموع امسال در مشهد چهارشنبه‌سوری کم خطری را پشت سر گذراندیم و به همت مردم چهارشنبه‌سوری امن‌تری برگزار شد.
شریعت یار افزود: در سالهای اخیر هر سال از میزان تجمعات چهارشنبه‌سوری کاسته می‌شود و مردم به سمت سنتهای دیرینه برگشت کرده‌اند که جای قدردانی و تشکر دارد.
وی اضافه کرد: امسال نیز میزان صدمات جسمی و آسیب به اموال عمومی و خصوصی نسبت به سالهاای قبل کاهش چشمگیری داشت و تجمعات گروهی و استفاده از مواد محترقه نیز کاهش یافته ‌بود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: اقدامات پیشگیرانه خوبی نیز در ماههای اخیر توسط دستگاههای متولی از جمله نیروی انتظامی، پلیس اماکن و دادسرا در حوزه شناسایی دست‌اندرکاران خرید، فروش و نگهداری مواد محترقه صورت گرفت و اماکنی که در آنها این اقدامات را انجام می‌دادند مهر و موم شدند و با نصب بنر و پرچم این موضوع اطلاع‌رسانی شد.
شریعت یار افزود: هرچند هنوز تعدادی هستند که در مراسم چهارشنبه سوری اقدامات مخاطره‌آمیز انجام می دهند اما همراهی و قانونمداری مردم جای قدردانی دارد.
وی ادامه داد: دیشب در مشهد حدود ۱۱ نفر دچار حادثه و ۶ نفر از این تعداد بستری شدند و یکی از تلخ‌ترین حوادث دیشب قطع انگشتان دست موتورسواری بود که نارنجک در دستانش منفجر شده‌ بود.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.